הרבנים לקרי: אתה מביא לשפיכות דמים

    יוסי ברויער No Comments on הרבנים לקרי: אתה מביא לשפיכות דמים
    17:44
    07.05.24
    קובי פינקלר No Comments on תיעוד מבית חאנון: הושמדה מנהרה שהגיעה כמעט עד לגדר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לרגל ביקורו של שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בארץ במסגרת הלחצים לזירוז המו"מ עם הפלשתינים, מפרסמים קונגרס הרבנים 'פיקוח נפש' מודעות ענק על פני עמודים שלמים בתקשורת בשפה האנגלית, בהן פונים הרבנים אל שר החוץ קרי בשאלות נוקבות ומחאות תקיפות.

    "מדוע אתה פועל להקים מדינת טרור נוספת במזרח-התיכון? מדינה שידידותיה העיקריות הן חיזבאללה והממשל הסורי האכזר?? וכי אינך רואה שבכך אתה מקים במזרח-התיכון מדינת אויב נוספת נגד ארצות הברית?" כותבים הרבנים במודעה.

    הרבנים מזכירים לשר החוץ האמריקני, כי זה כבר עשרות שנים בהן נעשים ניסיונות ללכת בדרך מסוכנת זו של מו"מ לנסיגות וויתורים לפלשתינים, והתוצאה עד כה היא אחת: עוד ועוד שפיכות דמים וקרבנות חפים מפשע. בין השאר מצוטטים במודעה דבריו של ראש-הממשלה לשעבר אהוד ברק, שהודה לא מזמן כי גם כאשר הסכימה ישראל בתקופתו לוותר על השטחים עד קוי 67 ולהקמת מדינה פלשתינית שבירתה בירושלים – לא הביא הדבר לשלום ולרגיעה, אלא להיפך, ל'אינתיפאדה השניה' שגבתה מאות הרוגים ואלפי פצועים. כך גם הנסיגה מגוש-קטיף בה נעקרו עשרת-אלפים יהודים מבתיהם יחד עם מאות בתי-כנסת, הביאה רק לאלפי טילים על ישראל ופיגועי תופת – "האם ארה"ב לוקחת את האחריות על סבב שפיכות הדמים הבא, חלילה, שייגרם באופן ישיר מהלחץ שהיא מפעילה?" זועקים הרבנים.

    הרבנים חוזרים ומצטטים במודעה את תמצית פסק הדין האוסר על פי תורה (שלחן ערוך אורח-חיים סימן שכ"ט) כל נסיגה משטחי ישראל מפני פיקוח נפש של העם היושב בציון, יחד עם חתימותיהם של 350 גדולי רבני ישראל. הרבנים דורשים במודעה מממשלת ארה"ב לנסות פעם אחת את דרך ההלכה היהודית – להצהיר ששלומם ובטחונם של אזרחי ישראל חשובים יותר מכל, ולכן אין יותר כל מו"מ על גבולות ישראל.



    0 תגובות